Page 2 -
P. 2

РЕЗИМЕ             ABSTRACT


             У  истраживању  који  је  предмет  овог  рада,          In  this  research,  theoretical  analysis,  numerical
          теоријским приступом – рачунарским моделирањем и        modelling  and  simulations  correlated  with  experimental
          симулацијама  у  корелацији  са  експерименталним       procedures  are  used  to  analyze  cross  sectional  static
          поступцима третира се попречна прерасподела ста-        load distribution. This distribution is determined through
          тичког оптерећења. Попречна прерасподела оптере-        general  deformation  measurements  –  deflections  and
          ћења се утврђује на основу мерења општих дефор-         changes  of  slope  tangent  on  the  deflection  line
          мација – угиба и промена нагиба тангенти на дефор-      according  to  usability  criteria  analysis  for  specially
          мациону  линију  према  анализи  критеријума  упот-     chosen  bridge  structures.  In  this  research,  special
          ребљивости,  на  посебно  одабраним  мостовским         attention  is  systematically  dedicated  to  classification  of
          конструкцијама. У раду се на систематичан начин по-     cross  sectional  load  distribution  as  a  crucial  factor
          себна пажња поклања класификацији попречне пре-         considering  most, currently  available,  CAA  software  (in
          расподеле  оптерећења  као  битног  фактора  са  гле-   this  case  Tower  and  SAP  2000n).  For  this  purpose
          дишта  и  могућности  коришћења  већине  данас  при-    numerical  model  evaluation  is  introduced that  is based
          сутних  рачунарских  апликација  за  САА,  (конкретно   on  the  real  behavior  of  bridge  structure.  Survey  of
          Tower и SAP 2000n). Због тога је успостављена оце-      domestic  and  foreign  codes  and  regulations  revealed
          на  прорачунског  модела  на  основу  степена  поузда-  that the criterion depicted in this research represents an
          ности  описа  стварног  стања  понашања  мостовских     innovation  in  bridge  structure  categorization  form  the
          конструкција. Прегледом домаће и стране регулативе      urban planning point of view.
          уочена  је  иновација  у  категоризацији  мостовских       Аn  original  proposal  for  classification  of  bridge
          конструкција  са  урбанистичког  гледишта  с  обзиром   structures  is  given  in  this  work.  It  is  compiled  form  a
          на третирани критеријум у овом истраживању.             case  studies  of  experimentally  tested  bridge  structures
             У раду је дат оригиналан предлог класификације       that  are  compared  regarding  their  numerical  modeling
          обрађен  на  примерима  испитиваних  мостовских         and  simulation  methods.  Considering  deformation
          конструкција  са  гледишта  методологије  рачунарског   verification, geometric and mechanical analogy secured
          моделирања  и  симулација.  Геометријско  –  механи-    a  simpler  and  more  realistic  numerical  modeling  of
          чком аналогијом обезбеђено је једноставније и корек-    composite “steel – concrete” cross sections with geomet-
          тније  рачунско  моделирање  носача  спрегнутих  поп-   rically identical modeling concept.
          речног пресека "челик – бетон" са геометријски иден-       It  is  shown,  through  geometric  and  mechanical
          тичним  концептом  моделирања  за  потребе  верифи-     analogy  that  stiffness  varies  along  the  girder.  This
          кације угиба.                                           variation  is  given  with  a  width  function  of  engaged
             Геометријско – механичком аналогијом се показа-      concrete slab  and  a mechanical characteristics  ratio  of
          ло да је крутост спрегнутог попречног пресека "челик    two materials.
          – бетон" променљива дуж носача, а дата је у функ-          Cross  sectional  load  distribution  coefficient  as
          цији  припадајуће  и  садејствујуће  ширине  бетонске   model’s parameter is a function of measured deflections.
          плоче, као и односа механичких карактеристика два       It is stochastic in nature since it depends on a number of
          материјала.                                             parameters that have different influences under different
             Коефицијент  попречне  прерасподеле  статичког       circumstances. However, for solving everyday problems
          оптерећења као параметар модела у функцији мере-        it is usually defined as a constant.
          них  угиба  је  стохастичког  карактера,  јер  зависи  од   As a measure of  special significance it  is proposed
          низа  параметара  чији  је  утицај  у  различитим  окол-  that usability criteria, form general deformations stands,
          ностима  другачији.  Међутим,  за  решавање  конкрет-   is adopted in a form of L/800 ratio – a regular behavior
          них  свакодневних  задатака  обично  се  усваја  као    state  of  a  structure,  by  which  a  necessary  level  is
          константна величина.                                    secured  with  regards  to  suitability  in  bridge  structure
             Као мера од посебног значаја предлаже се да се       maintenance.
          за  критеријум  употребљивости  са  гледишта  општих
          деформација  усвоји  L/800  –  регуларно  стање  пона-
          шања  конструкције,  чиме  се  обезбеђује  потребан     Key words:
          ниво у погледу погодности у одржавању мостовских        analysis,  bridges,  models  and  modelling,  calculation
          конструкција.                                           model,  CAD  –  CAA  programme  interaction,  simulation,
                                                                  measurement,  cross  sectional  static  load  distribution,
                                                                  usability of structures, stability of structures.
          Кључне речи:
          анализа,  мостови,  модели  и  моделирање,  прора-
          чунски  модел,  интеракција  програма  CAD  –  CAA,
          програмско  окружење  за  CAA,  симулација,  мерење,
          прерасподела оптерећења, употребљивост конструк-
          ција, стабилност конструкција.
   1   2   3   4   5   6   7