Page 11 -
P. 11

22.  РЕЗУЛТАТИ СИМУЛАЦИЈЕ                          24.  ЗАВРШНЕ НАПОМЕНЕ И ЗАКЉУЧЦИ

            3_ФАЗА – ПРЕКИНУТА ВЕШАЉКА                            Закључци  донесени  непосредно  по  обављеном
                                                               испитивању,  су  формулисани  Извештајем  о  испити-
            ЛЕГЕНДА:                                           вању моста преко реке Тисе на путу Кањижа – Нови
                -   (рачунски угиби са расподелом оптерећења према   Кнежевац, који је на лицу места саставио руководи-
                    максималном мереном угибу)                 лац испитивања Проф. др Љубомир М. ВЛАЈИЋ:
                -   мерени угиби

                                                                  1.  Одмах обуставити и забранити саобраћај, пре-
                                                                     ко моста, за сва теретна возила,
                                                                  2.  На мосту се дозвољава само саобраћај за ла-
                                                                     ка  путничка  возила  и  то  у  режиму  који  доз-
                                                                     вољава наизменично одвијање саобраћаја ле-
                                                                     вом (низводном)  саобраћајном  траком  гледа-
             узводно                                                 но од Новог Кнежевца ка Кањижи. Брзина кре-
                                                      (mm)
                                                                     тања  ових  возила  мора  се  ограничити  на
                                                                     v max  =  20 km /  h ,
             низводно                                             3.  На  истој  саобраћајној  траци  се  може  дозво-
                                                      (mm)           лити  саобраћај  појединих  путничких  аутобуса
                                                                     чија бруто тежина не прелази  G =  20 t . Брзина
                                                                     кретања  ових  возила  мора  се  такође  ограни-
                                                                     чити на v max  =  20 km  /  h ,
                                                                  4.  У  року  од  три  дана  потребно  је  посебним
                                                                     алатима (неком врстом "Бајпаса") привремено
            4_ФАЗА – ПРЕКИНУТА ВЕШАЉКА                               санирати  хаварисану  вешаљку  уређајем  који

            ЛЕГЕНДА:                                                 омогућава преузимање силе коју је имала ова
                -   (рачунски угиби са расподелом оптерећења према   вешаљка пре хаварије,
                    максималном мереном угибу)                    5.  Паралелно  са  овим  радовима  потребно  је
                -   мерени угиби                                     предузрти хитне мере санације и замене хава-
                                                                     рисане вешаљке на исти начин како је то већ
                                                                     урађено  за  хаварисану  вешаљку –  9  у  реду
                                                                     вешаљки на низводној страни, која је пре две
                                                                     године хаварисана на готово идентичан начин
                                                                     као сада и вешаљка – 8,
                                                                  6.  Након ове интервенције потребно је извршити
                                                                     испитивање  моста  у  свему  према  усвојеном
             узводно
                                                      (mm)           Програму,  који  сада  није  могао  бити  у  потпу-
                                                                     ности реализован,
                                                                  7.  Паралелно са овим радовима израдити Проје-
             низводно                                                кат интервенција на свим вешаљкама, тако да
                                                      (mm)           се након тога читав мост доведе у регуларно и
                                                                     безбедно стање за експлоатацију.

                                                               Посебна напомена:

            23.  ОЦЕНА ПРОРАЧУНСКОГ МОДЕЛА                           Мере  забране  и  ограничења  саобраћаја  које
                                                                     су наведене у тачкама 1,2 и 3 ових закључака
            ЛЕГЕНДА:                                                 важе до коначне санације свих вешаљки.
                -   УС – узводна страна
                -   НС – низводна страна                       Међутим,  Аутор  овог  рада,  на  основу  спроведених
                                                               истраживања и анализа доноси следеће закључке и
                                                               препоруке.

                5                                                •   Спроведено  истраживање  критеријума  упот-
                4                                                    ребљивости веома је важано, али се само на
                3
                2                                                    основу њега не може донети коначан став. То
                1                                                    је само један од закључака о стању конструк-
                0                                                    ције моста.
                  1_УС  1_НС  2_УС  2_НС  3_УС  3_НС  4_УС  4_НС
                                                                  •  Потврђује се теза у прилог класификацији кри-
              Класа  2  2   1    1    1   1    1   1                 теријума  и  предложеног  редоследа  у  погла-
                                                                     вљу 2. које треба спровести у циљу доношење
                                                                     коначних  процена  о  понашању  мостовских

                      Оцена прорачунског 2Д модела                   конструкција.



                                                            9
   6   7   8   9   10   11   12   13