Page 11 -
P. 11
22. РЕЗУЛТАТИ СИМУЛАЦИЈЕ 24. ЗАВРШНЕ НАПОМЕНЕ И ЗАКЉУЧЦИ
3_ФАЗА – ПРЕКИНУТА ВЕШАЉКА Закључци донесени непосредно по обављеном
испитивању, су формулисани Извештајем о испити-
ЛЕГЕНДА: вању моста преко реке Тисе на путу Кањижа – Нови
- (рачунски угиби са расподелом оптерећења према Кнежевац, који је на лицу места саставио руководи-
максималном мереном угибу) лац испитивања Проф. др Љубомир М. ВЛАЈИЋ:
- мерени угиби
1. Одмах обуставити и забранити саобраћај, пре-
ко моста, за сва теретна возила,
2. На мосту се дозвољава само саобраћај за ла-
ка путничка возила и то у режиму који доз-
вољава наизменично одвијање саобраћаја ле-
вом (низводном) саобраћајном траком гледа-
узводно но од Новог Кнежевца ка Кањижи. Брзина кре-
(mm)
тања ових возила мора се ограничити на
v max = 20 km / h ,
низводно 3. На истој саобраћајној траци се може дозво-
(mm) лити саобраћај појединих путничких аутобуса
чија бруто тежина не прелази G = 20 t . Брзина
кретања ових возила мора се такође ограни-
чити на v max = 20 km / h ,
4. У року од три дана потребно је посебним
алатима (неком врстом "Бајпаса") привремено
4_ФАЗА – ПРЕКИНУТА ВЕШАЉКА санирати хаварисану вешаљку уређајем који
ЛЕГЕНДА: омогућава преузимање силе коју је имала ова
- (рачунски угиби са расподелом оптерећења према вешаљка пре хаварије,
максималном мереном угибу) 5. Паралелно са овим радовима потребно је
- мерени угиби предузрти хитне мере санације и замене хава-
рисане вешаљке на исти начин како је то већ
урађено за хаварисану вешаљку – 9 у реду
вешаљки на низводној страни, која је пре две
године хаварисана на готово идентичан начин
као сада и вешаљка – 8,
6. Након ове интервенције потребно је извршити
испитивање моста у свему према усвојеном
узводно
(mm) Програму, који сада није могао бити у потпу-
ности реализован,
7. Паралелно са овим радовима израдити Проје-
низводно кат интервенција на свим вешаљкама, тако да
(mm) се након тога читав мост доведе у регуларно и
безбедно стање за експлоатацију.
Посебна напомена:
23. ОЦЕНА ПРОРАЧУНСКОГ МОДЕЛА Мере забране и ограничења саобраћаја које
су наведене у тачкама 1,2 и 3 ових закључака
ЛЕГЕНДА: важе до коначне санације свих вешаљки.
- УС – узводна страна
- НС – низводна страна Међутим, Аутор овог рада, на основу спроведених
истраживања и анализа доноси следеће закључке и
препоруке.
5 • Спроведено истраживање критеријума упот-
4 ребљивости веома је важано, али се само на
3
2 основу њега не може донети коначан став. То
1 је само један од закључака о стању конструк-
0 ције моста.
1_УС 1_НС 2_УС 2_НС 3_УС 3_НС 4_УС 4_НС
• Потврђује се теза у прилог класификацији кри-
Класа 2 2 1 1 1 1 1 1 теријума и предложеног редоследа у погла-
вљу 2. које треба спровести у циљу доношење
коначних процена о понашању мостовских
Оцена прорачунског 2Д модела конструкција.
9