Page 11 - Graficki zadatak_MOSTOVI
P. 11
Prateća oprema (trotoari, ograde)
Trotoar je izdignut u odnosu na kolovozni zastor ∼ 10 cm , a njegova
sirina je ∼ 20cm , što nije u skladu sa propisima. Ograda je visine 1.10m
postavljena na ivicu trotoara, dok zaštitna ograda za pešake ne postoji.
Ležišta i dilatacone sprave
Na pregledanom nadvožnjaku ne postoje ležajevi, konstrukcija je kruto
vezana za stubove (gornji deo stuba). Dilatacione razdelnice takođe ne
postoje, pa su se iz tog razloga na mestu prelaza sa konstrukcije mosta
na teren pojavile pukotine.
Odvodnjavanje
Nadvožnjak ne poseduje poseban sistem za odvodnjavanje, već se
odvodnjavanje vrši poprečnim i podužnim nagibom.
1.1.6 Donji stroj nadvožnjaka
Srednji stubovi
Središnji stubovi su različitog poprečnog preseka oblika „V“ sa pro-
menljivom širinom u odnosu na osu stuba. Svetla visina stuba iznosi ∼
3.8m . Širina stuba pri dnu je približno 2.75m dok je na mestu spoja sa
nosećom konstukcijom ∼ 3.0m u poprečnom preseku. Debljina stuba je
oko 0.25m. Vrh stuba je kruto vezan sa rasponskom konstrukcijom.
Obalni oporci
Urađeni su klasični puni masivni obalni oporci sa paralelnim kri-
lima kruto vezanim sa obalnim stubom (obalni oporac). Visina obalnog
oporca je približno 1.2m.
Fundiranje
Pretpostavlja se da je tlo dobre nosivosti i da je vršeno plitko fundi-
ranje.
9